Facebook'ta takip et.Twitter'da takip et. Abone Ol!
Sivilce ilaçları öldürüyor mu?
Sağlık
2017-09-10 16:08

Sivilce ilaçları öldürüyor mu?
 

 


Yakın zamanda Sibel Çilingir’in başına gelen talihsiz olaylarla birlikte sivilce ilaçları bizi tedavi mi ediyor yoksa hasta mı ediyor? Sorusu gündeme geldi. Uzman Doktor Hamiyet Solmaz sivilce ilaçlarının nasıl ve ne durumlarda kullanılması gerektiği hakkında açıklamalarda bulundu..


Çorum’da yaşayan 2 çocuk annesi Sibel Çilingir’in sivilce hapı yüzünden ölümden dönmesinin ardından basit bir rahatsızlık gibi görünen sivilce için kullanılan sivilce hapları sağlığımız açısından tehlikeli mi ? sorusu gündeme geldi. Uzman Doktor Hamiyet Solmaz bu ilaçların yan etkileri ve nasıl kullanılması gerektiğine dair açıklamalarda bulundu. Solmaz, bu tarz ilaçların basit sivilce rahatsızlıkları olan hastalarda kullanılmaması gerektiğini ve sadece tedavilere cevap vermeyen büyük rahatsızlıkları olan hastalarda düzenli doktor takibiyle ve bilinçli bir şekilde kullanılması gerektiğini ifade etti. Bu ilaçların sadece sivilce tedavisinde değil bir çok hastalıkta kullanıldığını ifade eden Solmaz, “ Biz bu ilaçlara son seçenek olarak başlıyoruz ama bazen hastalar kendileri bu ilacı kullanmak istediği konusunda ısrar ediyor. Biz mümkün bu tip ısrarlar karşısında bu ilaçları yazmamaya çalışıyoruz. İlaca başlanıldığı anda sürecin dikkatli bir şekilde takip edilmesi gerekiyor. Karaciğer enzimlerinin ve kan da ki yağ oranlarının düzenli takip edilmesi gerek, bu ilaçlar tüm vücut sistemine etki eden bir ilaç türevi bunu unutmamak gerek. Karaciğerden atıldığı için enzimlerin sürekli kontrol edilmesi gerek ancak şunu da unutmamak gerekiyor” dedi.

“ÇOK NADİR BİR VAKA”

Solmaz, “Çorum’da meydana gelen bu olay çok nadir bir vaka ben hayatım boyunca bu tarz bir vaka görmedim ama bu olay nadir gerçekleşiyor diye sanki hiç olmamış gibi davranmakta yanlış olur. Eğer düzenli kontroller sırasında anormal bir durum görürsek ilacı hemen kesiyoruz.” şeklinde konuştu. Özellikle çok küçük yaşlarda başlanmaması gerektiği ve bu ilacı ergenlik çağındaki gençlere yazmadıklarının altını çizen Solmaz, ilacın bu çağlarda büyümeyi durdurabileceğini ifade etti. Uzman Doktor, bu ilaçları kullananların bir belirti gördükleri taktirde hemen hekimlerine danışmaları gerektiğinin altını ifade etti. Çorum’da yaşanan bu olayın doktorun ihmalkarlığından çok bir milyonda bir görülen bu yan etkinin o hastaya denk gelmesine bağlayan Solmaz, “Hasta bu ilacı kullanmak konusunda ısrarcı etmişte olabilir. Mağdur olan kişiler maalesef bu tip vakalarda kendilerinin de suçu olabileceğini ifade etmekten çekiniyorlar.” dedi. Hamiyet Solmaz, bu tip ilaçların kullanıldığı hastalarda bel ağrısına da sebep olabileceğini ifade ederek hastada şiddetli bel ağrısına sebep oluyorsa ilacın kesilmesi gerektiğinin söyledi. Bu tip besinoid türevi ilaçların özellikle havuç gibi A vitamini içeren gıda türevleriyle ve antibiyotiklerle etkileşime girebileceğini söyleyen Solmaz, hastaların bu tip gıda ve ilaçları fazla tüketmemeleri gerektiğini söyledi. Solmaz ayrıca, Solmaz, bu tip bilgilerin hastalara ilaca başlamadan önce imzalatılan onay kağıdıyla verildiğini de ifade etti. bu tip besinoid türevi ilaçların normalde reçeteyle satıldığını ancak bazı durumlarda eczaneciler tarafından el altından satıldığını ilacın bu şekilde doktor kontrolü dışında kullanılmasının ve temin edilmesinin çok tehlike sonuçlar doğurabileceğini belirterek, hastanın bu ilacı doktor kontrolünde ve bilinçli bir şekilde kullandığı taktirde bir sorun olmayacağını ifade etti. 


Bu haber 534 kez okundu.


EV9dzn.gif

SON YORUMLAR

ANKETLER

Güneysınır Haber © 2019 | İzinsiz ve Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Guneysinirhaber bir Gençliğin Sesi Radyo ve Televizyon A.Ş Markasıdır.

Şafak Medya